A dzisiaj czakra szósta, ADŻNA – „czakra brwi”, „trzecie oko”, odpowiedzialna za intuicję i postrzeganie, ale wewnętrznym wzrokiem.

Tak, jak oczy są fizycznym narzędziem do fizycznego postrzegania rzeczywistości (fizycznej) – tak „trzecie oko” pomaga poznawać świat przy pomocy intuicji.

Zamiast wiedzy pojawia się przeczucie.

ADŻNA położona jest między brwiami i powiązana z podwzgórzem, autonomicznym układem nerwowym i szyszynką, która odpowiada za właściwe działanie zegara biologicznego (cykl dobowy) dzięki:

  • wydzielaniu melatoniny, potrzebnej do zdrowego snu i właściwej odporności organizmu
  • wydzielaniu serotoniny, biorącej udział w regulacji ciśnienia krwi (odpowiedni poziom serotoniny uspokaja a jej niedobór może wpływać na pobudzenie i nerwowość).

 

Niezrównoważona/zablokowana ADŻNA to m.in.:

  • utrudniony kontakt z ciałem, bycie na zewnątrz ciała
  • brak granic między jawą i snem, mieszanie realności z wyobrażeniami/marzeniami, co może też prowadzić do kłopotów z koncentracją
  • dominacja podejścia logicznego, racjonalnego i intelektualnego nad doświadczeniem i doświadczaniem
  • perfekcjonizm prowadzący do nadmiernej samokontroli oraz kontrolowania innych
  • mocne, „filmowe” sny i koszmary nocne
  • zaburzenia psychiczne
  • problemy fizyczne:
    • problemy ze wzrokiem, zmęczenie i choroby oczu, jaskra
    • bóle głowy w okolicach oczu i skroni
    • zapalenie zatok

 

Zrównoważona to m.in.:

  • jasność widzenia – w sensie właściwych rozwiązań, ale też jasnowidzenia, w sensie zdolności parapsychologicznych
  • dostęp do intuicji, na której można polegać
  • przeczucia, które się sprawdzają
  • umiejętność skupiania uwagi

 

Co robić, by równoważyć szóstą czakrę?

  • dać głos intuicji a nie tylko intelektowi; słuchać podpowiedzi oraz tzw. olśnień
  • ćwiczyć wyobraźnię różnymi, czasami odjechanymi scenariuszami wydarzeń, ale traktować to jako trening – bez przywiązywania się i zostawania w nierealnym świecie
  • być otwartą/-tym na zbiegi okoliczności
  • ćwiczyć zwracanie uwagi na emocje/uczucia, które się pojawiają, bo mogą w danej sytuacji nieść konkretną wskazówkę
  • realizować się artystycznie, ale bez sztywnych reguł i zaleceń:
    • jak śpiew to raczej „białym głosem”
    • jak malowanie czy rysowanie to raczej intuicyjne
    • jak taniec czy ruch to raczej spontaniczny itp.
  • znaleźć miejsce, w którym możesz spędzić kilka minut w samotności, całkowitej ciszy i z zamkniętymi oczami
  • ćwiczyć wzrok, wykonując wszelkiego rodzaju ruchy gałkami ocznymi (np. wizjonetyka stworzona przez W.H.Batesa) czy inne, które na pewno znasz. Pamiętaj, żeby zawsze na koniec potrzeć dłonie i przyłożyć do zamkniętych oczu. A kiedy ciepło zacznie znikać – pomasować przez chwilę powieki, czoło i twarz.
  • poszerzać uważność związaną z postrzeganiem: zwolnij, weź kilka głębokich oddechów, rozejrzyj się wokół i zostań wzrokiem na wybranym przedmiocie. Nie spiesz się. Omiataj go wzrokiem tak uważnie, jakbyś widział/-a go po raz pierwszy.
  • dbać o dobry sen, czyli odpowiednią ilość przespanych godzin, drzemki w ciągu dnia itp.
  • medytować, szczególnie z kolorem czakry, czyli indygo: zamknij oczy i wyobraź sobie, jak siedzisz/stoisz w otoczeniu indygo. Niech kolor otacza Cię ze wszystkich stron. Może to trwać kilkanaście sekund do kilku minut. Inne medytacje znajdziesz w tym wpisie.
  • na pracę z szóstą czakrą poleca się przebywanie w otoczeniu koloru indygo oraz używanie m.in. ametystu, azurytu, kalcytu, szafiru, fluorytu.

 

I pamiętaj, że jak zawsze na każdą czakrę dobra jest joga 🙂

Jeśli chcesz jej doświadczyć, zapraszam do mnie na zajęcia.

 

 

 

 

ADŻNA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry