To porada z cyklu: jak robić, żeby się nie narobić, czyli jak odciążyć kręgosłup bez żadnych ćwiczeń.

Częstym błędem w sposobie chodzenia jest stawianie powolnych i płytkich kroków, a przede wszystkim BRAK SWOBODNEGO RUCHU RĄK.

Badania mechaniki kręgosłupa potwierdzają, że zwykły ruch rąk podczas chodzenia zmniejsza obciążenie kręgosłupa nawet o 10% !!!!

Możesz powiedzieć: co to jest 10%?!

A to naprawdę baaaaaardzo dużo, zważywszy na to, że właściwie nic nie musisz robić 😊

Tylko zwyczajowo iść po ulicy, po domu, po biurze, do samochodu, do sklepu, do pracy, do parku…

To darmowe 10% ulgi, jaką możesz podarować swojemu kręgosłupowi.

 

Co może Ci w tym przeszkadzać?

Zbyt wolny krok. Jeśli lekko przyspieszysz i zaczniesz chodzić bardziej elastycznie i energicznie – ruch rąk się pojawi

POD WARUNKIEM

że nie masz w okolicy biodra torby/torebki, do której przykleja się Twoja ręka!!!!

 

Zachęcam Cię do tego, by po przeczytaniu tego posta wstać, założyć na ramię/przełożyć przez ramię torbę i zrobić kilka kroków. Może odkryjesz sposób, w jaki Twoja ręka uczy się „zamrażać”.

A jak już się nauczy przez długie lata takiego nawyku – będzie przenosić to zamrożenie na łokieć (tenisisty, golfisty), dłoń (z cieśnią nadgarstka), mięsień piersiowy i naramienny (i tak ściśnięte stresowo), i wreszcie na mięśnie szyi, z którymi i tak statystycznie mamy najwięcej problemów…

Co zrobić?

  • zauważyć
  • przesunąć torbę/torebkę bardziej na plecy, żeby uwolnić ruch ręki
  • zmienić torbę na mniejszą i bardziej płaską
  • nie nosić torebki w ręce – szczególnie ciężkiej, bo nie ma wtedy ruchu
  • nosić plecak
  • nie zmieniać torby – ale jak najczęściej ruszać, rozciągać a przede wszystkim masować dłoń, przedramię, ramię, obszar barku.

A jeśli chcesz się dokładniej przyjrzeć ewentualnym przeciążeniom w obszarze barku, zapraszam Cię na masaż.

 

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *