Czterysta lat temu uważano, że do psucia wzroku przyczyniają się książki.

Zabraniano ich posiadania i czytania!

Teraz na nasze oczy źle wpływa telefon, tablet a przede wszystkim komputer.

Podczas pracy wzrok skacze z ekranu na otoczenie nawet 20 razy na minutę. Za każdym razem źrenica zwęża się i rozszerza, co oznacza około 10 tysięcy zmian w ciągu dnia!

Jak w biurze, w prosty i skuteczny sposób, zadbać o oczy?

  • co pół godziny kilka razy szybko zamrugaj oczami i zamknij je na minutę. Rozluźnij ramiona, uspokój oddech.
  • rozgrzej dłonie pocierając je o siebie i przyłóż do otwartych oczu. Potrzymaj chwilę, potem zamknij oczy i zabierz ręce. Ciepło zrelaksuje także mięśnie wokół oczu.
  • napinaj/rozluźniaj mięśnie gałki ocznej: „obrysuj” wzrokiem ekran komputera albo półki z dokumentami, śledź wzrokiem palec wskazujący, przesuwając go przed sobą w różnych kierunkach
  • jak najczęściej patrz w dal, bo według badań, oko odpoczywa dopiero na co najmniej 16-tym metrze. Kiedy jesteś w biurze, znajdź najbliższe okno i daj sobie chwilę na odpoczynek i spojrzenie jak najdalej możesz. Zielone w zasięgu wzroku – mile widziane!!!
    Na przykład – taki widok z biurowego okna :))

  • dodatkowo staraj się spędzać w świetle dnia 3 godziny dziennie, bo kluczowe dla zdrowia oka jest światło. Uwalniająca się dopamina odpowiada za koordynację i rozluźnienie mięśni oka (wiem, że w tygodniu może być to prawie niemożliwe, ale masz jeszcze weekend…)
  • zadbaj o to, by powietrze w biurze nie było suche
  • stosuj okłady ze świetlika, rumianku, nagietka, chabru

Możesz wybrać jedną z propozycji i zacząć już dzisiaj!

Pamiętaj, że zmęczone mięśnie oka mogą nie tylko powodować zaburzenia widzenia czy bóle głowy, ale też pośrednio przyczyniać się do przeciążania mięśni szyi i pleców.

A jak sobie z tymi napięciami radzić, dowiesz się z kolejnego wpisu.

Do zobaczenia!


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *