Mam nadzieję, że ćwiczenie z poprzedniego wpisu pomogło Ci poruszyć rękę na brzuchu.

Jeśli nie, nie przejmuj się. Na pewno się uda, bo tak naprawdę to powrót do dzieciństwa!

Tak oddychamy w pierwszych latach życia. Późniejsze napięcia i stres powodują, że oddech staje się nieregularny, szybki i płytki.

A takie powietrze nas nie odżywia!

 

Dobrze pracująca przepona:

  • wysyła sygnał do odstresowania
  • korzystnie wpływa kręgosłup, układ oddechowy i trawienny, limfatyczny i krwionośny, wyrównując ciśnienie krwi
  • dostarcza komórkom odpowiednią ilość tlenu
  • wpływa na prawidłową przemianę materii.

 

A co ważne przy pracy siedzącej, wzmocniona przepona odciąża kręgosłup w odcinku piersiowym i lędźwiowym i zmniejsza ryzyko rwy kulszowej oraz zapobiega problemom z obrzękami i żylakami!

 

To jak włączyć przeponę do właściwej pracy?

  • wstań, rozluźnij się, lekko ugnij kolana. Zrób wdech i napnij mięśnie brzucha. Na kilka sekund zatrzymaj powietrze w płucach. Wydychaj powoli.
  • pozycja jak wyżej. Podczas wdechu rozluźnij mięśnie brzucha. W trakcie wydechu licz głośno do 10 (z czasem zwiększaj liczbę).
  • pozycja jak wyżej. Rób krótkie i szybkie wydechy, takie jak przy zdmuchiwaniu pyłków z ubrania. Po 5-6 zdmuchnięciach rób przerwę.
  • weź kartkę A4 i złap ją w górnej części. Odsuń na odległość 15-25 cm. Każdy Twój wydech ma odchylać kartkę tak, żebyś poczuła/poczuł pracująca przeponę i mięśnie brzucha. Staraj się stopniowo wydłużać czas trwania wydechu.
  • ćwiczenie jak wyżej, tylko zamiast kartki użyj świeczki tak, by wydychane powietrze stale odchylało płomień.

Ale to wersja dla tych, którzy nie mają w biurze zbyt wielu dokumentów. Oraz czujników dymu 🙂

Miłego odstresowywania!

 

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *