ŚCIENNE CIASTO

 

 

Mięśnie zębate przednie to jedne z mięśni stabilizujących. Wspierają górną część ciała (szczególnie barki), dbając o prawidłową postawę.

Dzisiejsze ćwiczenie buduje związek między nerwami, które włączają mięśnie zębate do pracy a unerwieniem dłoni.

Ma duże znaczenie dla prawidłowej pracy mięśnia zębatego, prawidłowej pracy obręczy barkowej oraz prawidłowego odbioru doznań dotykowych, płynących z dłoni.

Na początek polecam wersję siedzącą.

Podczas trwania bierz wdech i wydech przez nos, lekko i swobodnie.

Zaczynamy:

  • usiądź na krześle przed ścianą w takiej odległości, żeby swobodnie oprzeć na niej dłonie
  • wyprostuj się poprzez wydłużenie kręgosłupa, ale nie ściągaj łopatek i ani ramion do tyłu
  • wyciągnij ręce i oprzyj dłonie na ścianie. Powinny być mniej więcej na wysokości ramion, łokcie niech będą lekko ugięte.
  • palce środkowe dłoni wskazują sufit a pozostałe są szeroko rozpostarte
  • zamknij oczy
  • naciśnij dłońmi na ścianę i utrzymaj przez 10-15 sekund, poczuj jak napina się cała górna część ciała
  • a teraz lepiej przyklej dłonie do ściany, zawieś je na ścianie. Puść napięte łokcie i obniż poziom ramion ale tak, żeby dłonie wciąż trzymały się ściany.
  • zacznij rozluźniać mięśnie rąk zaczynając od przedramion, okolic łokci aż do ramion i barków. Rozluźnij szyję i głowę. Puść mięśnie ust, niech się lekko otworzą.
  • utrzymując ciągle rozluźnione ramiona zacznij naciskać dłońmi na ścianę, ale tak lekko, żeby ktoś, kto stoi z boku prawie nie widział ruchu rąk. To ma być delikatne dociskanie-pulsowanie. Wyobraź sobie, że ściana jest tak miękka jak świeżo wyrabiane ciasto 😊 (możesz zerknąć na zdjęcie powyżej)

 

Czas trwania?

Na pewno nie rób nic na siłę! Tu nie ma zasady: „dam radę”, „wytrzymam” itp.

Chodzi o to, żeby zdążyć poczuć ułożenie ramion/barków i rozluźnienie mięśni przy puszczaniu łokci.

Czasem wystarczy już jedna minuta.

 

Przed zakończeniem ćwiczenia skieruj jeszcze większą uwagę do ramion i poczuj:

  • na jakiej wysokości są teraz?
  • czy są w nich jakieś napięcia?

I wstań, starając się przez chwilę utrzymać ten nowy, niższy poziom ramion, to lekkie rozluźnienie w górnej części klatki piersiowej i barków.

Ćwiczenie skończone.

 

Możesz je powtarzać tak często, jak zechcesz, a każde z nich będzie budować siłę mięśni zębatych przednich i uczyć ciało, jak się rozluźniać w górnej części.

Bedzie też stopniowo uczyć Cię kontaktu z ciałem, z jego granicami oraz z otoczeniem; będzie budował Twój zmysł orientacji – jeśli chcesz przypomnieć sobie, co to jest – zajrzyj TUTAJ

A jeśli będziesz wykonywać je z maksymalną obecnością i uważnością – może stać się rodzajem medytacji!

Zapraszam do doświadczania!

 

ŚCIENNE CIASTO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry