Czy masz „syndrom sms-owej szyi”?
W badaniu z USA oceniono wpływ pochylonej głowy na stan szyjnego odcinka kręgosłupa.
Okazało się, że kąt nachylenia głowy oraz czas, jaki spędzamy w tej pozycji mają znaczący wpływ na niekorzystne zmiany w kręgosłupie.

 Wyniki badań:

Tak, tak!!

Zwykłe zerknięcie do smartfona to obciążenie kręgosłupa wagą co najmniej 12-20 kg!

A kąt 60° to aż 27 kg odczuwalnego obciążenia!!

Te stopnie odchylenia mogą wydawać się duże – ale przecież tak zwykle pochylasz głowę nad klawiaturą, telefonem, książką, dokumentami!
Nasz kręgosłup woła o pomoc, bo zbyt szybko go zużywamy, narażamy na stany zapalne, ściśnięcie nerwów, dyskopatię czy zmiany zwyrodnieniowe.

Mięśnie szyi położone z przodu słabną i zanikają. Pojawiają się przewlekłe bóle głowy i górnej części pleców, barków, ramion a nawet dłoni, w tym słynny zespół cieśni nadgarstka, a z czasem nawet choroby serca.

Co robić?
Po pierwsze, trzymaj telefon wyżej niż do tej pory. Tak, żeby szyja była jak najbardziej prosta.

I ćwicz:

  • skręcaj głowę w lewo z wdechem i w prawo z wydechem, z zatrzymaniem w punktach skrajnych. Z czasem pogłębiaj swój „max” o 2-3 mm.
  • pochylaj głowę w lewo z wdechem i w prawo z wydechem (jakby ucho chciało dotknąć ramienia), z zatrzymaniem w punktach skrajnych
  • połóż się na plecach, rozluźnij i w leżeniu kręć głową w lewo i prawo, jak przy mówienie „nie”. To świetne ćwiczenie na rozluźnienie!
  • unikaj podpierania brody podczas siedzenia. Może się wydawać, że to pozycja relaksująca, ale obciąża mięśnie szyi.
  • wstań od biurka i pochyl się w przód, ze zgiętym tułowiem i ugiętymi kolanami. Takie odpuszczenie głowy dodatkowo rozluźni „stresujący”, współczulny system nerwowy.
    I pamiętaj, nie musisz dotknąć dłońmi podłogi!

 

 

 

  • ustaw ekran na wysokości wzroku i na wprost oczu, żeby nie skręcać głowy
  • dobrym pomysłem jest także masaż (numer 1!) i automasaż karku, szyi oraz ramion przy pomocy dłoni oraz sprzętów takich jak rolki i piłki.

 

Te sposoby nie zabiorą Ci dużo czasu, a mogą znacząco poprawić stan Twojego kręgosłupa.

Zacznij ćwiczyć już teraz!

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *